Fitness en Wellness Top 2019
19 en 20 september 2019
Expo Houten

Succesvolle FWTop: ‘de zin om te ondernemen is terug’

Exposanten, sprekers en de organisatoren kijken terug op een succesvolle 8eeditie van de FW Top. “Je merkt dat de zin om te ondernemen weer terug is. Dat geeft aan dat er veel mogelijkheden zijn voor de toekomst”, zegt Ben Verhagen, beursorganisator en uitgever van Bodybiz. De kwaliteit van de bezoekers lag dit jaar hoog en qua uitstraling heeft de Top zichzelf overtroffen. “Door de extra inzet van exposanten hebben we de uitstraling naar een nieuw niveau kunnen tillen. Dat zien we ook terug in de stijging van de bezoekersaantallen”, zegt beursorganisator Patrick van Brienen.

 

De stijging in het aantal bezoekers is mede te danken aan het programma voor personal trainers: “dat is heel goed ontvangen”, zegt Patrick. Door een divers assortiment aan standhouders en verschillende lezingen was de beurs interessanter voor deze doelgroep. Dat vindt ook Martijn van Embden, directeur van de Physical Coaching Academy. “De lezingen vormen een ontzettend dynamisch aspect binnen de beurs voor zowel personal trainers als ondernemers.”

 

Ook spreker Dr. Paul Bedford kijkt positief terug op het evenement. “Ik was verrast door de professionaliteit van de beurs”, licht de retention guru toe. Als spreker was Bedford niet alleen verrast door de professionaliteit, maar ook door het complete aanbod. “Op deze beurs staan alle bedrijven die je als fitnessprofessional wil ontmoeten. In twee dagen tijd krijg je alle tips om het komend jaar weer vooruit te kunnen.” Paul Bedford is een autoriteit in de fitnesswereld en is al vijfentwintig jaar actief in het vak. Hij is vanuit het Verenigd Koninkrijk naar de beurs gekomen om een lezing te geven over ‘retention’ en ‘new club models’.

 

Luister naar elkaar

Theo Hendriks, fitnessgoeroe en CEO van de Sports and Leisure Group zag de beurs als een mooie gelegenheid voor fitnessprofessionals om te netwerken. “Het is een moment om naar elkaar te luisteren”, zegt hij. Volgens Theo willen fitnessondernemers vaak het wiel uitvinden: “we kunnen juist heel veel van elkaar leren.” Volgens hem is het voor fitnessondernemers belangrijk om in te spelen op trends zoals virtuele fitness: “Dat is echt de toekomst, maar clubeigenaren moeten niet vergeten om klanten persoonlijke aandacht te bieden.”

 

Naast kennisdeling en adviesmomenten waren er ook lanceringen tijdens de FW Top. Fitnessproducent Technogym introduceerde de Skillbike aan het grote publiek. “Dat is echt een mooie toevoeging binnen onze lijn”, legt Ed Kruythof, marketing manager Benelux uit. Ook voor hem was het een succesvolle editie. “We hebben veel potentiële klanten gesproken over onze apparatuur, maar ook over de begeleiding en ondersteuning die we kunnen bieden.”

 

Kennis delen

Beursorganisatoren Ben Verhagen en Patrick van Brienen richten zich vanaf volgende week op de organisatie van de volgende beurs. “We zijn blij dat we waardevolle informatie met onze bezoekers hebben kunnen delen. Kennisdeling wordt ook in de volgende editie een belangrijke pijler”, aldus Ben.